decyzja-zatwierdzajaca-dokumentacje-geologiczna

Decyzja zatwierdzająca Dokumentację Geologiczno-Inżynierską

W miesiącu lutym uzyskaliśmy trzy decyzje zatwierdzające Dokumentacje Geologiczno-Inżynierskie dla dróg krajowych oraz ekspresowych:

  • DOKUMENTACJA GEOLOGICZNO-INŻYNIERSKA określająca warunki geologiczno-inżynierskie dla projektowanej rozbudowy drogi krajowej nr 7 na odcinku Czosnów – Kiełpin od km 334+818,4 do 344+081,5 wraz z budową i przebudową infrastruktury technicznej, budowlami i urządzeniami budowlanymi, woj. mazowieckie;
  • DOKUMENTACJA GEOLOGICZNO-INŻYNIERSKA dla określenia warunków geologiczno-inżynierskich dla projektowanej rozbudowy drogi krajowej nr 35 na odcinku Świebodzice – Mokrzeszów – Słotwina, woj. dolnośląskie;
  • DOKUMENTACJA GEOLOGICZNO-INŻYNIERSKA dla określenia warunków geologiczno-inżynierskich dla projektowanej drogi krajowej nr 46 na odcinku Nysa – Pakosławice, woj. opolskie;
badania-geotechniczne-2020.01

DW nr 805 – obwodnica Pilawy – badania geotechniczne

W styczniu 2020 roku wykonywaliśmy badania dla potrzeb inwestycji,
polegającej na budowie drogi wojewódzkiej nr 805 na terenie gminy Pilawa, w województwie mazowieckim.
Projektowana droga stanowić będzie obwodnicę miasta.

W ramach pierwszego etapu badań opracowana została Opinia geotechniczna, oraz Program badań geotechnicznych.
Zaprojektowane badania obejmowały wykonanie 41 otworów badawczych do głębokości 3,0 – 15,0 m
pod projektowaną drogę, obiekty inżynierskie i przepusty.
Na podstawie wykonanych wierceń opracowane zostało Studium geologiczno-inżynierskie,
zawierające wstępną ocenę warunków geologiczno-inżynierskich podłoża projektowanej drogi.
Wykonany został także projekt robót geologicznych dla określenia warunków hydrogeologicznych inwestycji.

W drugim etapie wykonana zostanie dokumentacja geologiczno-inżynierska, poprzedzona projektem robót geologciznych,
dokumentacja hydrogeologiczna oraz dokumentacja badań podłoża gruntowego.

badanie gruntu

Rozbudowa drogi krajowej nr 46 na odcinku Nysa – Pakosławice od km ok. 56+429.60 do km ok. 62+628.83

W ramach realizacji inwestycji wykonano pełny zakres badań geotechnicznych zgodnie z przedstawionymi przez GDDKiA wytycznymi odnośnie badań podłoża gruntowego i koniecznych opracowań. Projektowany odcinek miał długość około 6,2 km i obejmował również obiekty inżynierskie – mostowe i przepusty. W pierwszym etapie na podstawie zebranych materiałów archiwalnych opracowano Projekt robót geologicznych, zatwierdzony następnie w Urzędzie Marszałkowskim w Opolu. Drugi etap obejmował wykonanie zaprojektowanych badań geologicznych. Poprzedzony został opracowaniem czasowej organizacji ruchu, niezbędnym do przeprowadzenia prac. W ramach badań wykonano: wiercenia geologiczne w kategoriach A i  B, sondowania dynamiczne DPL, DPH i SLVT oraz sondowania statyczne CPTu. Uzupełnione one zostały badaniami laboratoryjnymi próbek gruntów kategorii A (badanie edometryczne i w aparacie bezpośredniego ścinania) i B oraz próbek wody. Na ich podstawie opracowano Dokumentację geologiczno-inżynierską a następnie Dokumentację badań podłoża gruntowego. W trakcie uszczegółowiania koncepcji, zmianie uległ schemat odwodnienia drogi, w związku z czym Dokumentacja badań podłoża gruntowego uzupełniona została o badania dla potrzeb nowych lokalizacji przepustów.

zalacznik nr 7,5

Elementy Koncepcji Programowej dla budowy drogi ekspresowej nr 7 na odcinku Kiełpin – Trasa Armii Krajowej w Warszawie – etap Projekt robót geologicznych

Opracowaliśmy analizę ryzyka dla ujęcia wody związanego z poborem wód podziemnych z ujęć „Ciosnowska” i „Proboszczewice” w Zgierzu obejmującą ocenę zagrożeń zdrowotnych z uwzględnieniem czynników negatywnie wpływających na jakość ujmowanej wody”. Niniejsza analiza ryzyka będzie podstawą do określenia zasadności ustanowienia strefy ochronnej obejmującej teren ochrony pośredniej dla ujęć wody „Ciosnowska” pobierającego wody podziemne z utworów czwartorzędowych oraz górnokredowych, a także dla ujęcia „Proboszczewice” pobierającego wody podziemne z utworów górnokredowych.

Dnia 18 listopada 2019 złożyliśmy w Urzędzie Marszałkowskim w Warszawie Projekt Robót Geologicznych dla kolejnego odcinka drogi ekspresowej nr 7 Kiełpin – Trasa Armii Krajowej w Warszawie.

Projekt robót geologicznych obejmował swoim zakresem odcinek projektowanej trasy o długości 12,9 km. Na przedmiotowym odcinku zmianom uległa lokalizacja i rodzaj projektowanych obiektów inżynierskich, przebieg drogi głównej i dróg serwisowych, łączników, jak również  lokalizacja i głębokość ścian oporowych oraz zbiorników. Zmianie uległa także niweleta drogi głównej. Dokonano m. in. korekty ukształtowania osi drogi w obrębie łuku poziomego, polegającej na dostosowaniu jej geometrii do wymagań obowiązujących przepisów techniczno – budowlanych, korekty przejazdów poprzecznych oraz przebiegu dróg równoległych, obsługujących teren przyległy. Przedmiotem inwestycji jest również budowa nowych przepustów i urządzeń infrastruktury towarzyszącej, dla której również zaprojektowano wykonanie rozpoznania w nowych lokalizacjach.

Początek trasy przebiega po istniejącym śladzie ul. Kolejowej w Dziekanowie Leśnym. Następnie za węzłem Kolejowa droga odbiega w kierunku Kanału Młocińskiego, gdzie projektowana jest w nasypie. W kolejnych odcinkach droga biegnie wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do węzłów Wólka Węglowa i Janickiego. Następnie, za ul. Arkuszową w Warszawie, planowana trasa schodzi do tunelu o długości około 1000 m i kolejnego o długości około 1100 m, a następnie wznosi się ponad teren nad drogą S8. Pomiędzy tunelami zaprojektowano węzeł Generała Maczka. Na końcu opracowania zaplanowano węzeł NS, znajdujący się na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7.

Analiza ryzyka związana z poborem wód podziemnych

Opracowaliśmy analizę ryzyka dla ujęcia wody związanego z poborem wód podziemnych z ujęć „Ciosnowska” i „Proboszczewice” w Zgierzu obejmującą ocenę zagrożeń zdrowotnych z uwzględnieniem czynników negatywnie wpływających na jakość ujmowanej wody”. Niniejsza analiza ryzyka będzie podstawą do określenia zasadności ustanowienia strefy ochronnej obejmującej teren ochrony pośredniej dla ujęć wody „Ciosnowska” pobierającego wody podziemne z utworów czwartorzędowych oraz górnokredowych, a także dla ujęcia „Proboszczewice” pobierającego wody podziemne z utworów górnokredowych.

Rozbudowa drogi krajowej nr 7 na odcinku Czosnów – Kiełpin do parametrów drogi ekspresowej

W latach 2018 – 2019 nasza firma wykonywała badania gruntu dla potrzeb rozbudowy drogi krajowej nr 7 na odcinku Czosnów – Kiełpin od km 334+818,4 do 344+081,5 wraz z budową i przebudową infrastruktury technicznej, budowlami i urządzeniami budowlanymi.

Koncepcja obejmowała projektowaną drogę ekspresową, wraz z zapleczem technicznym, węzłami i drogami zbiorczymi, oraz obiektami inżynierskimi (wiadukty, kładki dla pieszych, przejścia dla zwierząt).

W rejonie projektowanej inwestycji wykonano pełen zakres badań podłoża gruntowego. Procedura obejmowała wykonanie Projektu robót geologicznych, oraz Projektu tymczasowej organizacji ruchu dla wierceń wykonywanych w pasie drogowym. Po zatwierdzeniu w/w opracowań wykonano Dokumentację geologiczno – inżynierską oraz Dokumentację hydrogeologiczną. W końcowym etapie wszystkie dotychczasowe prace zebrano w Dokumentacji badań podłoża gruntowego.

Prace były realizowane zgodnie z aktualnymi wytycznymi GDDKiA i obejmowały między innymi:

– ponad 4100 mb wierceń o głębokości od 3,0 do 20,0 m, w tym wiercenia rurowane kategorii A, umożliwiające pobór rdzeni wiertniczych,

– sondowania dynamiczne (DPL, DPH),

– sondowania CPTU.

Wykonano także badania laboratoryjne, zarówno na próbkach o naturalnej wilgotności i uziarnieniu, jak i na próbkach o nienaruszonej strukturze (NNS). Dla uzupełnienia niezbędnych informacji o podłożu gruntowym wykonano badania zanieczyszczenia gruntów, oraz badania geofizyczne.

Rozbudowa drogi krajowej nr 35 na odcinku Świebodzice – Mokrzeszów – Słotwina

W ramach realizacji inwestycji wykonano pełny zakres badań geotechnicznych zgodnie z przedstawionymi przez GDDKiA wytycznymi odnośnie badań podłoża gruntowego i koniecznych opracowań. Projektowany odcinek miał długość około 7,0 km i obejmował również obiekty mostowe. Prowadzone prace miały charakter dwuetapowy. W pierwszym etapie wykonano 12 otworów geotechnicznych i sondowania dynamiczne, na podstawie których opracowano Opinię geotechniczną, w której określono kategorię geotechniczną inwestycji i stopień złożoności warunków gruntowo-wodnych. Wnioski w niej zawarte, uzupełnione o materiały archiwalne posłużyły do opracowania Projektu robót geologicznych, zatwierdzonego następnie w Urzędzie Marszałkowskim we Wrocławiu. Drugi etap obejmował wykonanie zaprojektowanych badań geologicznych. Poprzedzony został opracowaniem czasowej organizacji ruchu, niezbędnym do przeprowadzenia prac. W ramach badań wykonano: wiercenia geologiczne w kategoriach A i  B, sondowania dynamiczne DPL, DPH i SLVT oraz sondowania statyczne CPTu. Uzupełnione one zostały badaniami laboratoryjnymi próbek gruntów kategorii A (badanie edometryczne i w aparacie bezpośredniego ścinanaia) i B oraz próbek wody. Na ich podstawie opracowano Dokumentację geologiczno-inżynierską a następnie Dokumentację badań podłoża gruntowego.

Rozbudowa drogi krajowej nr 36 na odcinku Prochowice – Gogołowice

W ramach realizacji inwestycji wykonano pełny zakres badań geotechnicznych zgodnie z przedstawionymi przez GDDKiA wytycznymi odnośnie badań podłoża gruntowego i koniecznych opracowań. Projektowany odcinek miał długość około 4,8 km a z zakresu rozbudowy wyłączone zostały istniejące obiekty mostowe. Prowadzone prace miały charakter dwuetapowy. W pierwszym etapie wykonano 6 otworów geotechnicznych i sondowania dynamiczne, na podstawie których opracowano Opinię geotechniczną, w której określono kategorię geotechniczną inwestycji i stopień złożoności warunków gruntowo-wodnych. Wnioski w niej zawarte, uzupełnione o materiały archiwalne posłużyły do opracowania Projektu robót geologicznych, zatwierdzonego następnie w Urzędzie Marszałkowskim we Wrocławiu. Drugi etap obejmował wykonanie zaprojektowanych badań geologicznych. Poprzedzony został opracowaniem czasowej organizacji ruchu, niezbędnym do przeprowadzenia prac. W ramach badań wykonano: wiercenia geologiczne w kategorii B, sondowania dynamiczne DPL i SLVT oraz sondowania statyczne CPTu. Uzupełnione one zostały badaniami laboratoryjnymi próbek gruntów kategorii B oraz próbek wody. Na ich podstawie opracowano Dokumentację geologiczno-inżynierską a następnie Dokumentację badań podłoża gruntowego.

Wiercenia geologiczne na drodze krajowej nr 63

Uczestnicząc przy projekcie rozbudowy drogi krajowej nr 63 na odcinku: granica województwa mazowieckiego i lubelskiego – Łuków od km 287+884,00 do km 299+348,30 wykonaliśmy zgodnie z wytycznymi GDDKiA badania geologiczne zakończone opracowaniem: Dokumentacji geologiczno-inżynierskiej i Dokumentacji Hydrogeologicznej. W ramach badań wykonano: wiercenia geologiczne w kategoriach A,  B i C, sondowania dynamiczne DPL, DPH i SLVT oraz sondowania statyczne CPTu. Uzupełnione zostały o wyniki badań laboratoryjnych próbek gruntów kategorii A (badanie edometryczne i w aparacie bezpośredniego ścinanaia) i B oraz próbek wody pod kontem agresywności w stosunku do betonu.

Budowa drogi ekspresowej S-7

We współpracy z firma BAARS Paweł Jóźwiak realizowaliśmy badania geologiczne dla potrzeb opracowania projektu i budowy południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S-7 na odcinku od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do obwodnicy Grójca, Odcinek C: od węzła „Tarczyn Północ”(bez węzła) do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S-7 – długość odcinka ok. 7,9 km

Odwierty geologiczne razem z sondowaniami statycznymi realizowane były na przełomie roku 2017 i 2018. Wyniki prac terenowych oraz laboratoryjnych zebrano i przedstawiono w Dokumentacji Badań Podłoża Gruntowego oraz w Dodatku do Dokumentacji Geologiczno-Inżynierskiej.