W ramach realizacji inwestycji wykonano pełny zakres badań geotechnicznych zgodnie z przedstawionymi przez GDDKiA wytycznymi odnośnie badań podłoża gruntowego i koniecznych opracowań. Projektowany odcinek miał długość około 6,2 km i obejmował również obiekty inżynierskie – mostowe i przepusty. W pierwszym etapie na podstawie zebranych materiałów archiwalnych opracowano Projekt robót geologicznych, zatwierdzony następnie w Urzędzie Marszałkowskim w Opolu. Drugi etap obejmował wykonanie zaprojektowanych badań geologicznych. Poprzedzony został opracowaniem czasowej organizacji ruchu, niezbędnym do przeprowadzenia prac. W ramach badań wykonano: wiercenia geologiczne w kategoriach A i B, sondowania dynamiczne DPL, DPH i SLVT oraz sondowania statyczne CPTu. Uzupełnione one zostały badaniami laboratoryjnymi próbek gruntów kategorii A (badanie edometryczne i w aparacie bezpośredniego ścinania) i B oraz próbek wody. Na ich podstawie opracowano Dokumentację geologiczno-inżynierską a następnie Dokumentację badań podłoża gruntowego. W trakcie uszczegółowiania koncepcji, zmianie uległ schemat odwodnienia drogi, w związku z czym Dokumentacja badań podłoża gruntowego uzupełniona została o badania dla potrzeb nowych lokalizacji przepustów.
Bogate doświadczenie oraz wykfalifikowana kadra pracowników pozwala nam być godnym zaufania partnerem przy realizacji inwestycji budowlanych.
Zapraszamy do zapoznania się z naszą szczegółową ofertą dotyczącą problematyki badań geologicznych.