Przystąpiliśmy do realizacji klejonego zadania na Białostockiego oddziału GGDKiA , przedmiotem opracowania jest zaprojektowanie i budowa obwodnicy Bielska Podlaskiego w ciągu drogi krajowej nr 66, na odcinku długości ok. 5,547 km, od km 2+600 (od istniejącej DK19) do km 5+547 (do istniejącej DK66).
Przedmiotowy odcinek projektowanej drogi przebiegać będzie od skrzyżowania typu rondo (w km ok. 2+600) z istniejącą drogą krajową nr 19 (realizowanego w ramach odrębnego kontraktu S19: Haćki-Bielsk Podlaski z odc. DK66 od węzła Bielsk Podlaski Zachód do istn. DK19) do drogi krajowej nr 66 w km roboczym ok. 5+547.
Powyższy odcinek stanowi fragment drogi krajowej nr 66 jako cześć południowej obwodnicy Bielska Podlaskiego, oraz zlokalizowany jest na terenie województwa podlaskiego, w powiecie: bielskim, na terenie gmin: Miasto Bielsk Podlaski i Gmina Bielsk Podlaski.
Dla potrzeb uzupełnienia rozpoznania geologicznego przewiduje się wykonać łącznie 112 otworów badawczych (631,0 mb), w tym:
- 79 otworów drogowych (dla drogi głównej i dróg dojazdowych) o głębokości 3,0 –12,0 m p.p.t., (347,0 mb);
- 19 otworów dla obiektów inżynierskich (przepustów i obiektów mostowych) o głębokości 6,0-21,0 m p.p.t. (228,0 mb);
- 14 otworów dla zbiorników o głębokości 4,0 m p.p.t. (56,0 mb);
Planowane do wykonania są również sondowania statyczne 59 szt. (316,0 mb).