• Home
  • O nas
  • Usługi
    • Badania geologiczne w drogownictwie
    • Badania gruntu dla obiektów kubaturowych
    • Badania zanieczyszczeń gruntów
    • Laboratorium gruntów
    • Obsługa geotechniczna budów
  • Realizacje
  • Praca
  • Kontakt
  • 515 590 677
  • biuro@geo-mi.pl
  • Pon-Pt 7:00 do 15:00
Logo GEo-MI
  • Home
  • O nas
  • Usługi
    • Badania geologiczne w drogownictwie
    • Badania gruntu dla obiektów kubaturowych
    • Badania zanieczyszczeń gruntów
    • Laboratorium gruntów
    • Obsługa geotechniczna budów
  • Realizacje
  • Praca
  • Kontakt

Logo GEo-MI
  • Home
  • O nas
  • Usługi
    • Badania geologiczne w drogownictwie
    • Badania gruntu dla obiektów kubaturowych
    • Badania zanieczyszczeń gruntów
    • Laboratorium gruntów
    • Obsługa geotechniczna budów
  • Realizacje
  • Praca
  • Kontakt
badania laboratoryjne gruntów  ·  Opinia geotechniczna

Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 842 woj. lubelskie

Przez GEO-MI  Opublikowano 20 października, 2023
W ramach realizacji zadania inwestycyjnego pn. „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 842 Rudnik Szlachecki – Wysokie – Krasnystaw na odcinku od km ok. 0+015 do km ok. 30+150” opracowano Dokumentację badań podłoża gruntowego wraz z opinią geotechniczną. Projekt zakłada rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 842 na odcinku Rudnik Szlachecki – Wysokie długości około 30,1 km. Początek opracowania ma miejsce w km 0+015 (za skrzyżowaniem skanalizowanym z drogą krajową nr 19), natomiast koniec przypada w km 30+086 (na granicy lasu).  Inwestycja znajduje się na terenie województwa lubelskiego, w powiatach kraśnickim i lubelskim w gminach: Wilkołaz, Zakrzówek, Bychawa, Zakrzew i Wysokie.

Badania terenowe

Na potrzeby opracowania Dokumentacji badań podłoża gruntowego wraz z opinią geotechniczną wykonano badania terenowe, laboratoryjne oraz prace kameralne. Wykonano 571 otworów wiertniczych o głębokości od 1,1 do 20,0 m oraz 101 sondowań statycznych o głębokości od 2,8 do 20,0 m. Pobrane w terenie próbki gruntów po przewiezieniu do laboratorium poddano badaniom wykonując łącznie 509 szt. badań laboratoryjnych (analiza makroskopowa, granulometryczna, areometryczna, granice konsystencji, zawartość części organicznych, wilgotność naturalna oraz wskaźnik piaskowy). Pobrano także 10 próbek wody podziemnej celem zbadania stopnia agresywności w stosunku do betonu. Metodyka wykonywanych badań oparta została o normy przedmiotowe wyszczególnione w opracowaniu.

 

Prace kameralne i badania laboratoryjne gruntów

Na podstawie danych uzyskanych z prac terenowych i laboratoryjnych opracowano model geologiczny podłoża. Z analizy przeprowadzonych wierceń i badań terenowych (badania makroskopowe gruntów), na zbadanym terenie wydzielono dziewięć serii litologiczno-genetycznych. Zostały one ujęte w  podwarstwy geotechniczne (zgodnie z PN-EN 1997-2 Eurokod 7). Dla poszczególnych podwarstw geotechnicznych podano wyprowadzone wartości parametrów fizyko-mechanicznych określone na podstawie badań makroskopowych, badań laboratoryjnych i sondowań statycznych CPTU oraz z uwzględnieniem zależności korelacyjnych i lokalnego doświadczenia (zgodnie z 1.6(3) PN-EN 1997-2). Charakterystykę podwarstw geotechnicznych tworzących model podłoża gruntowego zaprezentowano w zestawieniu tabelarycznym, zestawiając ich cechy fizyczne, wytrzymałościowe i odkształceniowe.

Dla przedmiotowego odcinka drogi dokonano oceny stopnia skomplikowania podłoża gruntowego zgodnie z zapisami  Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych (Dz. U. 2012, poz. 463). Wyróżniono proste i złożone warunki gruntowo – wodne, które zaprezentowane zostały pod przekrojem geotechnicznym oraz tabelarycznie w części opisowej dokumentacji.

 

Projekt robót geologicznych

Dla przedmiotowego zamierzenia inwestycyjnego sporządzono także Projekt robót geologicznych. Roboty geologiczne zostały zaprojektowane w oparciu o dotychczasowe wyniki zawarte w Dokumentacji badań podłoża gruntowego – zaprojektowane zostały w rejonach korpusu drogowego, gdzie stwierdzono występowanie złożonych warunków gruntowo – wodnych, a także w miejscach wskazanych przez jednostkę projektową, w tym w rejonie projektowanej estakady. W ramach omawianego opracowania projektuje się:
  • wykonanie 84 otworów badawczych: o głębokości 3,0-20,0 m p.p.t. o łącznym metrażu wynoszącym 587,0 mb.
  • wykonanie 7 sondowań statycznych CPTU o głębokości 4,5-20,0 m o łącznym metrażu 98,0 mb.
Podczas prowadzenia prac terenowych z odwierconych otworów zostaną pobrane próbki gruntu do badań laboratoryjnych. Na wytypowanych próbkach, przeprowadzone zostaną badania laboratoryjne, zgodnie z obowiązującymi normami. Projektuje się wykonanie badań laboratoryjnych na 20-30 sztukach próbek gruntów. Z rejonu projektowanej estakady pobrana zostanie próbka wody podziemnej, w celu określenia agresywności wody w stosunku do betonu. Wyniki robót geologicznych oraz badań laboratoryjnych przedstawione zostaną w formie dokumentacji geologiczno-inżynierskiej, którą należy przedstawić do przyjęcia we właściwym organie administracji geologicznej.  

Budowa-obwodnicy-Krotoszyna
Budowa obwodnicy Krotoszyna, Zdun i Cieszkowa w ciągu drogi krajowej nr 15
Poprzednia realizacja
Rozbudowa DW nr 837
Następna realizacja

GEO-MI USŁUGI GEOLOGICZNE

Bogate doświadczenie oraz wykfalifikowana kadra pracowników pozwala nam być godnym zaufania partnerem przy realizacji inwestycji budowlanych.

Zapraszamy do zapoznania się z naszą szczegółową ofertą dotyczącą problematyki badań geologicznych.

ADRES BIURA

ul. Grażyny 16 lok. 14
93­-309 Łódź
tel: 515 590 677
biuro@geo-mi.pl
tel. 42 244 55 41

Polityka prywatności

Copyright © 2006-2024 GEO-MI Usługi Geologiczne | Wykonał Grafpro