Wykonanie Studium Korytarzowego (SK), Studium Techniczno – Ekonomiczo – Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej (STEŚ-R) oraz Materiałów do wniosku o wydanie Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DUŚ) dla inwestycji pn. „Budowa obwodnicy Kolbuszowej w ciągu drogi krajowej DK9”
Projektowana inwestycja wykonywana jest w etapach określonych przez GDDKiA:
ETAP I Studium Korytarzowe (SK)
ETAP II Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe (STEŚ-R Etap I)
ETAP III Materiały do Wniosku o uzyskanie Decyzji Środowiskowej wraz z jej uzyskaniem
ETAP IV Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe z elementami Koncepcji Programowej (STEŚ-R Etap II)
Po zakończeniu Etapu I – Studium Korytarzowego (SK) z 9 rozpatrywanych wariantów wybrano 4.
- Poszczególne 4 analizowane warianty przebiegu obwodnicy (warianty nr 2, 3, 4 oraz 9) obejmują miasto Kolbuszowa oraz przyległe miejscowości, w zakresie zależnym od rozpatrywanego wariantu. Zakres poszukiwań przebiegu wariantu obwodnicy obejmuje miejscowości przylegające do drogi krajowej od Zarębek do Widełki
- Projektowana obwodnica obejmuje budowę pełnego zakresu drogi krajowej klasy techniczne GP ze skrzyżowaniami, drogami poprzecznymi, drogami dojazdowymi zapewniającymi dostęp do drogi publicznej, obiektami inżynierskimi i ochrony środowiska oraz usunięcie kolizji z infrastrukturę techniczna nie związaną z drogą.
Na Etapie II (STEŚ-R-Etap I) przeprowadzone zostanie rozpoznanie podłoża gruntowego i określenie warunków hydrogeologicznych w ramach prac objętych:
– Dokumentacją hydrogeologiczną opracowaną na podstawie zatwierdzonego Projektu robót geologicznych;
– Studium geologiczno-inżynierskim;
– Opinią geotechniczną;
– Raportem z badań geofizycznych.
Przedstawione wyniki będą jednym z kryteriów decydującym o ostatecznym wyborze wariantu projektowanej drogi.